Workshop Movies that Matter 27 maart

In Den Haag is het Movies that Matter filmfestival! Als organisatoren van de Movies that Matter on Tour is de groep Amnesty Hilversum uitgenodigd.

We volgen een workshop met andere On Tour groepen en met filmfestivalorganisatoren van over de hele wereld! Ze komen uit Libanon, Irak, Ethiopië, Tanzania en ga zo maar door. Samen met Mohamad Sabbah wisselen we informatie uit over onze ervaringen en brainstormen over nieuwe ideeën om met het gedachtegoed van Movies that Matter een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Mohamad is artistiek directeur van het Cinema Al Fouad queer festival in Libanon.

Sander van Bussel vertelt over zijn project Human Rights Tattoo. In 2012 is het gestart. Mensen van over de hele wereld laten één letter uit de tekst van de Human Rights Declaration op hun lijf tatoeeren. De declaratie telt 6773 letters en er zijn nog 1933 letters te gaan. Dit symboliseert de wereldwijde verbinding tussen mensen aangaande mensenrechten. Bijzonder indrukwekkend!